štvrtok 21. októbra 2010

Chudoba

Prečo je na svete stále problém s chudobou v dnešnom prebytkovom hospodárstve, kde je o 1/10 viac ľudí s nadváhou ako podvyživených ľudí? Kto je to chudobný človek? Je to ten, ktorý nemá peniaze na to, aby si zabezpečil základné životné potreby ako jedlo, vodu, bývanie, teplo.
Ako je to možné, že väčšina týchto ľudí žije práve v Afrike? Bolo mi povedané, že je to spôsobené tým, že ľudia žijúci v Afrike sú zaostalí. To mi ale chce naozaj niekto tvrdiť, že väčšina hlúpych ľudí, ktorí nie sú schopní zarobiť si ani na živobytie, sa narodila práve v Afrike??? To hádam nemôže byť taká náhoda. Skôr si myslím, že títo ľudia nemajú možnosť zarobiť si. Ale ak by aj nemali možnosť zarábať, chudoba ich predsa musí donútiť zabezpečiť si základné potreby samostatne. Na prežitie by potrebovali len kus pôdy, kde si dopestujú to, čo potrebujú. Ako je možné potom, že denne zomrie na svete 0,0004 % ľudí od hladu? Zdá sa to možno málo, ale keď si to prepočítate, je to 26.000 ľudí denne (Zdroj: http://www.worldometers.info/sk/).
Lenivosť môžeme vylúčiť ako možný dôvod...že by nemali prístup k pôde? Ale ako to? Komu patrí pôda tejto zeme? Zastávam názor, že každý, kto sa narodí na tejto planéte, má nárok na časť zo zdrojov, ktoré mu príroda ponúka. Ľudstvo má k dispozícii 1,76 ha biologicky produktívnej zeme na obyvateľa (Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Ekologick%C3%A1_stopa).
Akým právom si niekto privlastňuje toľko zdrojov, že ľudia kvôli tomu zomierajú od hladu? Podľa mňa je každé takéto úmrtie vraždou.
Množstvo zdrojov, ktoré potrebujete z prírody pre váš životný štýl, sa nazýva ekologická stopa. Ak si chcete zistiť, akú ekologickú stopu máte vy, môžete tak urobiť na stránke http://ekostopa.sk/moja-ekologicka-stopa .

Zaujímavý článok k téme chudoby a Afrike: http://www.jetotak.sk/editorial/egypt-a-my

1 komentár:

  1. Ahojte všetci, volám sa Buma zo Spojených štátov. Život bol bezfarebný predtým, ako mi doktorka Adeleke Obaová pomohla kúzlom lásky, aby som sa znovu stretla s otcom mojich detí. Moja vôľa žiť a užívať si život je späť teraz, keď je moja rodina zachránená. Už sa nikdy nebudem cítiť osamelo. Ďakujem Dr Adeleke Oba, že ste mi priviedli môjho manžela späť. Každému, kto má problémy v manželstve alebo vzťahu, vám dnes odporúčam doktorku Adeleke Oba. Viem, že dokáže vyriešiť váš problém, pretože som živým svedkom jeho skvelej práce. Obráťte sa na Dr. Adeleke Oba, aj tak vyrieši váš problém. E-mail: aoba5019@gmail.com Call/Whatsapp number: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť